Everyday Is A Miracle

Be happy and enjoy every single bite of it

Variasi Puding Jelly

Leave a comment

Ini variasi campuran lain dari si puding jelly. Resepnya sama persis kayak si jelly hitam putih. Bagian atas yang dibuat duluan dan dituang duluan adalah jelly leci. Terus setelah dingin tuang dengan jelly jeruk (gw pake jeruk mandarin kalengan). Air jeruk dan air leci dipakai sebagai pengganti air pada saat membuat puding. Sisanya baru ditambahin air biasa. Gulanya jangan kebanyakan ya, karena air buahnya udah manis. Lebih baik sedikit dulu terus ditambahin kalo kurang manis. Rasa asem2 jeruk sama manis leci pas banget, bikin seger yang makan. Apalagi siang2 pas panas begini.

Puding Jelly Jeruk di lapisan bawah

Puding Jelly leci tampak atas

Kalau ini bawahnya jelly coklat, atasnya puding merah swallow globe dikasih leci yang dipotong kecil2 dan dimasak bareng pudingnya. hasilnya rasa pudingnya lebih enak dan meresap lecinya

Author: cruiseoflife

Hi there. I'm from Indonesia but now live quite far away from my home country. I love cooking for my family. I learned how to cook for the first time from my mom and I believe that mom's cooking is always the best, and I do hope that my son will feel the same too even though he grows up so fast. I love Indonesian food as I grew up with it, and I promise to myself that my son, although he doesn't live in Indonesia right now, will always like and enjoy authentic Indonesian food. I make this blog so that my family will always remember our togetherness and happy time that we had, are having, and will have when we eat together and have good memories about a mother's love through her dishes. Hopefully these recipes will help other people to make healthy home cooked dishes for their families.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s