Everyday Is A Miracle

Be happy and enjoy every single bite of it

Makaronio Schotel

Leave a comment

Ini resep macaroni schotel ala gw, yaitu asal cemplung aja bumbu sesuai selera. Tapi hasil akhirnya sih enak bener dah, apalagi dimakan sama saos tomat, sambal botolan, dan ditaburin merica dikit di atasnya. Cara bikinnya juga gampang banget, apalagi kalo ada mbak yang bantuin nyuci perabotan masak, lebih sip lagi deh, hehehe…..

Cara membuat:

  1. Rebus macaroni (gw pakai Honig ukuran kotak kecil) sampai mekar dan lembut
  2. Untuk daging, pakai kornet ukuran kecil, pipihkan hingga halus dengan sendok
  3. Tumis bawang bombay yang diiris tipis dengan mentega hingga harum
  4. Siapkan 120 ml susu cair plain
  5. Kocok 2 butir telur
  6. Parut keju cheddar (gw pakai babybell) sesuai selera, banyak juga boleh
  7. Campur semua bahan di atas dalam mangkok besar, tambahkan pala bubuk, gula, dan garam secukupnya. Aduk hingga rata
  8. Letakkan dalam pinggan tahan panas yang telah dioles mentega sebelumnya. Kukus kira2 1 jam
  9. Biarkan hingga dingin, oles lagi atasnya denngan mentega /kuning telur, panggang dengan api atas bawah 180 derajat selama 45 menit
  10. Tunggu hingga dingin dan siap dimakan

Author: cruiseoflife

Hi there. I'm from Indonesia but now live quite far away from my home country. I love cooking for my family. I learned how to cook for the first time from my mom and I believe that mom's cooking is always the best, and I do hope that my son will feel the same too even though he grows up so fast. I love Indonesian food as I grew up with it, and I promise to myself that my son, although he doesn't live in Indonesia right now, will always like and enjoy authentic Indonesian food. I make this blog so that my family will always remember our togetherness and happy time that we had, are having, and will have when we eat together and have good memories about a mother's love through her dishes. Hopefully these recipes will help other people to make healthy home cooked dishes for their families.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s