Everyday Is A Miracle

Be happy and enjoy every single bite of it

Alphabet Cookie Cutter

Leave a comment

Inilah hasil pertama dari penggunaan si alphabet cookie cutter. Pake ager2 warna merah polos (karena si bocah lagi batuk jadi gak boleh makan ager coklat ataupun susu, jadinya akhirnya dibikinin yang polos aja. Pilihan kata2nya juga dia yang pilih sendiri. Semangat banget dia nungguin di sebelah mamanya sambil cetak2. Ini ada beberapa contoh hasilnya.

Langsung habis beberapa porsi dalam sehari. Satu bungkus agar2 habis sendiri dalam sehari, sisanya dipake mamanya buat siram fruit pie. Babak terakhir pake cetakan yang numbers, soalnya mamanya udah bosen cetak mencetak pake cookie cutter ini. Tumben2an dia makan ager banyak banget, padahal biasanya gak gitu doyan yang polos2 gini, senengnya yang coklat atau ada rasa buah lecinya. Tapi berhubung batuk maap dulu deh ya, gak boleh dulu. Lumayan si cookie cutter ini bisa dijadikan ide buat bekal sekolah.

Liat nih ekspresinya waktu lagi makan.

Author: cruiseoflife

Hi there. I'm from Indonesia but now live quite far away from my home country. I love cooking for my family. I learned how to cook for the first time from my mom and I believe that mom's cooking is always the best, and I do hope that my son will feel the same too even though he grows up so fast. I love Indonesian food as I grew up with it, and I promise to myself that my son, although he doesn't live in Indonesia right now, will always like and enjoy authentic Indonesian food. I make this blog so that my family will always remember our togetherness and happy time that we had, are having, and will have when we eat together and have good memories about a mother's love through her dishes. Hopefully these recipes will help other people to make healthy home cooked dishes for their families.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s